7 d'octubre de 2013

ENROL. LA CIUTAT I ELS SEUS HABITANTS

2º CICLO DE ESO, BACHILLER Y FP
2n CICLE D’ESO, BATXILLERAT I FP
2nd CYCLE OF ESO (Secondary education)
BACHILLERATO (equivalent to UK “A” levels)
AND FP (Vocational Training)

Presentación
Es una actividad didáctica basada en la exposición La ciutat viscuda. Ciutats valencianes en trànsit (1800-1940), dedicada a mostrar diversos aspectos de la sociedad tradicional en las ciudades valencianas.

Planteamiento
Enrol pretende proveer al alumnado de una serie de nociones, mediante una actividad de descubrimiento y un juego de cartas, sobre la sociedad urbana de finales del siglo XIX y principios del XX, con la finalidad de que sea capaz de establecer criterios de comparación entre su propia realidad y aquélla a la que hace referencia la exposición.

Desarrollo de la actividad
Consta de tres partes:

  • En la primera se distribuye a los jugadores por parejas, las cuales tienen que completar una ficha de preguntas específicas sobre un ámbito concreto de la exposición.
  • En la segunda los participantes, en parejas, juegan a Enrol. Concebido como un juego de mesa, consta de un tablero y dos mazos de cartas distintas. Uno de ellos está formado por 68 cartas con 17 personajes representativos de la sociedad tradicional valenciana, es decir, cada personaje está formado por cuatro cartas, cada una de las cuales cuenta una parte de la vida de dicho personaje. El objetivo del juego consiste en juntar el máximo número de personajes uniendo las cuatro cartas correspondientes a cada uno de ellos.
  • La actividad tiene una ampliación de contenidos cuando, al final se pide a los participantes que establezcan un criterio de valoración y clasificación de los personajes, basándose en las historias que cada uno cuenta.

Destinatarios: Alumnos de 3º y 4º de ESO, Bachillerato y Formación Profesional.
Número de participantes: Un mínimo de 8 y un máximo de 40.
Duración: Dos horas aproximadamente.

Presentació
És una activitat didàctica basada en l’exposició «La ciutat viscuda. Ciutats valencianes en trànsit (1800-1940)», dedicada a mostrar diversos aspectes de la societat tradicional a les ciutats valencianes.

Plantejament
Enrol pretén proveir l’alumnat d’una sèrie de nocions, per mitjà d’una activitat de descobriment i un joc de cartes, sobre la societat urbana del final del segle XIX i principi del XX, amb la finalitat que siga capaç d’establir criteris de comparació entre la seua realitat i aquella a què fa referència l’exposició.

Desenvolupament de l’activitat
Consta de tres parts:

  • En la primera es distribuixen els jugadors per parelles, les quals han de completar una fitxa de preguntes específiques sobre un àmbit concret de l’exposició.
  • En la segona els participants, per parelles, juguen a Enrol. Concebut com un joc de taula, consta d’un tauler i dues baralles de cartes distintes. Una està formada per 68 cartes amb 17 personatges representatius de la societat tradicional valenciana, és a dir, cada personatge està format per quatre cartes, cada una de les quals té una part de la vida d’eixe personatge. L’altra baralla consta de preguntes sobre els continguts que s’han treballat en l’exposició. L’objectiu del joc és ajuntar el màxim nombre de personatges unint les quatre cartes corresponents a cada un d’ells.
  • L’activitat té una ampliació de continguts quan al final es demana als participants que establisquen un criteri de valoració i classificació dels personatges, basant-se en les històries que cada un conta.

Destinataris: Alumnat de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Formació Professional.
Nombre de participants: Un mínim de 8 i un màxim de 40.
Duració: Dues hores, aproximadament.

Presentation
This is a didactic activity based on the exhibition, La ciutat viscuda. Ciutats valencianes en trànsit (1800-1940), whose aim is to show different aspects of traditional society in Valencian towns and cities.

Proposal
Enrol aims to provide students with a series of notions, through a discovery activity and a card game, about the urban society at the end of the 19th century and beginning of the 20th, so that they are able to establish comparison criteria between their own reality and the reality that the exhibition refers to.

Development of the activity
It is comprised of three parts:

  • In the first part, the players are divided into pairs, who have to complete a data sheet with specific questions on a particular area of the exhibition.
  • In the second part, participants, in pairs, play Enrol. Designed as a board game, it has a board and two packs of different cards. One of them is comprised of 68 letters with 17 representative characters of traditional Valencian society, that is, each character appears on four cards, each one of them tells part of the life of that character. The aim of the game consists in collecting as many characters as possible, with all four cards that correspond to each one of them.
  • The content of the activity is extended when, at the end, participants are asked to establish a criterion to evaluate and classify the characters, based on the stories that each one tells.

Target group: Students from 3rd and 4th ESO (Secondary Education), Bachillerato (equivalent to UK “A” level) and Vocational Training.
Number of participants: A minimum of 8 and maximum of 40.
Duration: Approximately two hours.

Posts relacionats
Comments

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>